På filosofi plejede vi at sige, at vi ikke fandt nogen svar, men at vi blev bedre til at stille de rigtige spørgsmål. Min vittige ven Peter Møller har foreslået, at jeg nok ikke finder svaret i Indien, men at jeg efter min rejse vil kunne formulere spørgsmålet på hindi. Her er en lille blog med opdateringer om hvordan det går. Først skriver jeg ned på min A4-blok, og så tager jeg på netcafé og poster.

Friday 10 February 2012

De kalder det snowfall

Jeg faldt i søvn til lyden af regn på taget, og da jeg vågnede sneede det. Alt var hvidt og tåget, og jeg overvejede kort, om alle kunne nå frem til skolen. Koldere er det nu ikke, og sneen lå i et tyndt lag. Jeg kommer fra Danmark, hvor jeg kan forstå, der lige nu sættes frostrekorder, så jeg har en stolt skandinavisk "that's not a knife"-indstilling til kulden. Hurtigt fandt jeg to plastikposer, jeg kunne have om sokkerne, og så tog jeg i skole.

Det går godt med studierne. Jeg er en "clever boy". Jeg elsker oplevelsen af, at sidde overfor en lærer, som sætter pris på, at jeg har arbejdet grundigt med lektierne. På nuværende tidspunkt fokuserer vi primært på sætninger såsom "den blå kuglepen ligger på bogen", men der er ikke langt til El Clásico: "Juan er på biblioteket".

Snevejret har lagt sig, og solen skinner gennem skyerne. Det er som om endnu en magi er kastet, byen ligner nu en hvid miniature i dalen. Det er billedskønt, men jeg tager få billeder. Min kloge ven Mads foreslog engang, at smukke landskaber ikke kan fotograferes, man må male dem for at fange øjeblikket. Jeg skal nu nok komme efter det, men jeg kan bedst lide at skrive.

No comments:

Post a Comment