På filosofi plejede vi at sige, at vi ikke fandt nogen svar, men at vi blev bedre til at stille de rigtige spørgsmål. Min vittige ven Peter Møller har foreslået, at jeg nok ikke finder svaret i Indien, men at jeg efter min rejse vil kunne formulere spørgsmålet på hindi. Her er en lille blog med opdateringer om hvordan det går. Først skriver jeg ned på min A4-blok, og så tager jeg på netcafé og poster.

Tuesday 6 March 2012

Thunderstruck

Klokken er to om natten. Jeg ligger på gulvet og ryger en cigaret i skæret fra mit sidste stearinlys. Der er ingen elektricitet i Mussoorie lige nu. Ikke menneskeskabt.

Det hus jeg bor i har bliktag. Når aberne løber på taget kan jeg høre hver bevægelse. Når det regner eller hagler, er det som at være inde i en kæmpe tromme, som tusind stikker slår an. Det er ikke som at være i sommerhus, lydstyrken er utrolig. Da jeg lagde mig til at sove, var koncerten i fuld gang. Det buldrede på taget, først regn og så store hagl. Vejret har været underligt tåget i dag, støvet og og mørkebrunt.

Jeg vågnede for en halv time siden. Taget er utæt, det regnede på min pande. Jeg var meget forvirret og vidste ikke, hvad jeg skulle stille op. Flere steder dryppede det ned. Udenfor var det mørkt, men det bragede og himlens tåge lyste konstant op i skarpe skær. Jeg har aldrig oplevet sådan et tordenvejr. Normalt er der spænding mellem bragende, men det her var et bombardement. Igen og igen blinkede det voldsomt, men jeg kunne ikke se selve lynene, kun lyset. Jeg var lidt bange. Jeg tændte en cigaret og et stearinlys og hentede to spande til vandet.

Nu ligger jeg på gulvet og ryger en cigaret. Stormen har lagt sig for en stund, og jeg prøver at sove.

No comments:

Post a Comment