På filosofi plejede vi at sige, at vi ikke fandt nogen svar, men at vi blev bedre til at stille de rigtige spørgsmål. Min vittige ven Peter Møller har foreslået, at jeg nok ikke finder svaret i Indien, men at jeg efter min rejse vil kunne formulere spørgsmålet på hindi. Her er en lille blog med opdateringer om hvordan det går. Først skriver jeg ned på min A4-blok, og så tager jeg på netcafé og poster.

Monday 2 April 2012

Klip

I Nepal er et berømt bjerg opkaldt efter George Everest. Hans gamle hus ligger i udkanten af Mussoorie og ved siden af er et mindre bjerg, som folk kalder Mount George. En sprække skærer ned gennem bjergets top og over den resulterende kløft er spændt tusind tibetanske bedeflag i farver. Jeg sidder på toppen med Eva og Chris. Flagene blafrer roligt men højt, det er en smule skyet men smukt. Vi spiser jordbær og samosaer og drikker mineralvand.

Chardukan betyder "fire butikker" og er navnet på et lille torv på siden af det bjerg, jeg bor på. Der er fem butikker og en lille have. Udsigten er fin og det er en dejlig turistfælde. Eva spørger om jeg vil have en kop te til, men jeg trænger til en kold cola. Glasflasken ser ud til at være fra firserne. Der er ikke noget papirsmærkat, Coca-Cola-logoet er printet på selve glasset og virker slidt. Bag mig spiller en politibetjent cricket med nogle lokale børn.

Bazaren snor sig omkring store bakker. På toppen af én er nogle klipper placeret, så de ligner en stenkamel. Bag bakken kan man gå Camel's Back Road, en ret idyllisk rute. Af en eller anden grund er det svært at få lokal øl, så jeg har købt to kolde Carlsberg til mig og Eva. Det er Evas sidste dag i Mussoorie og vi holder demonstrativt hinandens hænder hele tiden. Lokal sladder gør ikke et stort indtyk i dag. Efter øllene går vi hjem og spiser en pizza på Evas tag. Jeg bestiller en taxa for hende.

4 comments:

  1. Jeg sidder i Vestergade i go'e gamle 8000 og burde tage op på læsesalen for at indhente det forsømte, men har brugt den seneste time på at læse bloggen igennem. Det lyder kraft**** like living. Jeg giver øller fra den lokale inder på Nørre Alle, når du kommer hjem i maj-juni-ish?
    Håber du klarer dig uden Eva - ellers er Adam her. Fortsat god tur Niller.
    http://www.youtube.com/watch?v=aYyKvp5oT8Q

    ReplyDelete
  2. Haha, det er dejligt at høre champ! Tak.
    Vi ses 4 sho 8 kilo juni :-)

    ReplyDelete
  3. Tak, det er godt at høre :-)

    ReplyDelete